Publicat: 20 octombrie 2020

Vineri, 16 octombrie 2020, Compania Națională CFR SA a semnat contractul de finanțare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF)  ce vizează acoperirea costurilor lucrărilor executate și cele necesare finalizării investiției din cadrul proiectului Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

Valoarea finanțată de Uniunea Europeană prin INEA este de aproximativ 46,5 milioane euro și reprezintă cea mai mare finanțare obținută de România pentru CN CFR SA, în cadrul ultimului apel de proiecte CEF, lansat la sfârșitul anului 2019.

Totodată, proiectul consemnează o premieră după 1989, reprezentând primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero.

Prin proiect se va asigura compatibilitatea infrastructurii feroviare române cu infrastructura transeuropeană de transport, prin interconectarea Aeroportului cu întreaga rețea de cale ferată a României și cu rețeaua europeană de transport TEN-T.

Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică în vederea deschiderii spre circulație a căii ferate.